Overdenkingen

Zondagse dienst
23 februari 2020

Geduld

Geduld

Dit bijbelgedeelte gaat over de aankondiging van Sarah’s kind. Abraham en Sarah moesten lang wachten. Ze waren al 25 jaar op reis. Zonder land, zonder kind, ondanks beloften. Som moet je gewoon veel geduld hebben. Sara en Abraham worden letterlijk uit de tent gelokt om echt te gaan geloven wat hen beloofd is.
Komende woensdag is het aswoensdag, het begin van de 40 dagen tijd. Een tijd van bezinning. We worden een goede 40 dagen tijd gewenst

16 februari 2020

Geachte Reiziger deel 2(4)

Geachte Reiziger deel 2(4)

Tweede deel in de serie van 4, “Geachte Reiziger”. Br Cees Fraanje gaat hier in op het thema vurig spreken.

9 februari 2020

Mensen van de weg; een studiereis

Mensen van de weg; een studiereis

Br Piet Passchier neemt voert ons op levendige manier mee op de studiereis die beschreven staat in Exodus. Mozes was feitelijk de eerste : “rijdende rechter”. De eerste die avant-la-lettre gewaarschuwd werd voor een burn-out. Het eerste piramidemodel van organisatiestructuren opdat je geen burn-out krijgt en je tijd kunt besteden aan dat wat er toe doet.
Door een goede organisatie komt ruimte voor het “hogere” werk.

2 februari 2020

Geachte reiziger (deel 1)

Geachte reiziger (deel 1)

Br Jan Martijn Abrahamse gaat, als 1e deel van een serie, in op het allerbekende verhaal van Abrahams roeping en reis. Bij nadere bestudering blijkt dit een onwerkelijk en absurd verhaal te zijn. God leek op een gegeven moment niet meer aanwezig en uiteindelijk werd Sarai misschien wel verkocht maar waardoor Abraham zelf rijk werd.
Mis je de absurditeit van dit verhaal dan zie je ook een stuk van Gods genade niet.
Ook mooie wijze legt br Abrahamse de link naar ons alledaagse leven…………..

26 januari 2020

Een vurig gebed

Een vurig gebed

In deze drie punten preek gaat br Cees Fraanje in op het vurige gebed van Elia. Het gaat God niet om de woordkeuze of lengte; het gaat om de bedoeling. Iedereen kan dus “vurig” bidden. Maar in deze preek meer hierover……………………

12 januari 2020

De Beloftes van God

De Beloftes van God

Nadat Abraham zijn belofte had gekregen moest hij nog 10 jaar wachten. Dat detail wordt wel eens vergeten.
In die tijd moet Abraham best wel eens gedacht hebben wat er zou blijven van die belofte. Toch kwam hij.
Iedereen heeft wel eens van die perioden als Abraham. Toch zal God terugkomen en zijn beloftes waarmaken.

5 januari 2020

Spring

Spring

Br Jan Martin Berghuis laat een video zien over het Friese fierljeppen en laat op mooie manier de parallel zien met de manier waarop wij moeten geloven.
Het verhaal van Jacob de bedrieger en de man die altijd alle regie zelf in handen wilde hebben. Het verhaal van Jacob die uiteindelijk niet afgewezen werd door God. Integendeel. Hij is de bofkont van het verhaal. Jacob heeft daarvoor wel “overgave” geleerd.

29 december 2019

De Verloren Zoon

De Verloren Zoon

In deze laagdrempelige preek schildert br Marco Kalim op levendige manier de omstandigheden van “de verloren zoon”. Bij terugkomst verwachtte hij het ergste maar kreeg het ondenkbare. De liefde van God krijgen wij onvoorwaardelijk en zeker niet omdat wij die verdienen.
Als God ooit je Vader is geweest, dan mogen wij weten dat Hij dat altijd zal blijven. Ook al ben je weg geweest, ver weg, als je terugkomt zal Hij je tegemoet komen.

25 december 2019

Het kerstpakket van God. (Kerst 2019)

Het kerstpakket van God. (Kerst 2019)

Kerst 2019. Lezing door verschillende kinderen. Preek van br Cees Fraanje over het kerstpakket dat God ons gegeven heeft.

1 december 2019

Wordt vervolgd…….(laatste deel)

Wordt vervolgd.......(laatste deel)

In dit laatste deel van “wordt vervolgd” gaat br Abrahamse in op het verhaal van Stefanus. Stefanus handelt letterlijk hetzelfde als Jezus, Hij vormt het kantelpunt van het evangelie. Vanaf dat moment is het evangelie zich gaan verspreiden, o.a. door Saulus/Paulus.
We hoeven, net als Stefanus, geen controle te hebben over de wereld omdat wij weten dat Jezus heerst. We worden wel opgeroepen te getuigen.

Page 1 of 20